Friday, April 5, 2024

MyRide - E Hailing Tempatan Harapan Pemandu Untuk Perubahan !

Dalam era e-hailing yang pesat berkembang, kehadiran jenama-jenama gergasi antarabangsa seringkali menjadi fokus perhatian. Namun, adakah kita mengabaikan kehebatan yang dimiliki oleh syarikat tempatan yang wujud sebelum ini seperti MyCar, Nuc,Mula,Kumpool,Mygo,JomRides,Gojo dan lain lain. Pelbagai episod siri kegagalan syarikat e hailing tempatan telah kita lihat semenjak 10 tahun yang lalu. Dan episod ini tiada kesudahan yang baik hingga kini.

Kerajaan pula dilihat tidak serius untuk campur tangan dalam memperkukuhkan dasar industri e hailing sehingga harga tambang menjadi semakin teruk sehingga membebankan para pemandu. Rata rata pemandu kini terpaksa bekerja lebih jam semata mendapatkan pendapatan sasaran harian. Timbul ketidak adilan disebabkan perang harga syarikat gergasi untuk merebut penumpang sehingga menjatuhkan harga tambang secara drastik.

NGO serta persatuan serta penggiat industri sering menyuarakan permasalahan industri ini untuk pihak kerajaan khususnya Kementerian Pengankutan dan agensinya APAD namun sehingga harini masih gagal.

Sebagai rakyat Malaysia, penting untuk memberikan sokongan kepada syarikat-syarikat tempatan dan yang paling terkini e panggilan Myride. Selain daripada menyokong ekonomi tempatan, penggunaan jenama tempatan bermakna kita menyokong inovasi tempatan dan memberi peluang kepada bakat-bakat tempatan untuk bersaing di peringkat global.




Janganlah terlalu terpaku kepada jenama-jenama gergasi dari luar negara. E hailing tempatan juga dapat bersaing dalam pasaran e-hailing. Mari bersama-sama memperkasakan ekosistem perniagaan tempatan dan terus memberikan sokongan kepada syarikat e-hailing tempatan untuk bersaing di pasaran lokal.

Sedikit info mengenai MyRide,diasaskan oleh warganegara Malaysia, pemandu-pemandu yang menyertai mereka mendapat manfaat daripada caj yang kompetitif melalui sistem plan langganan yang memberikan 100% keuntungan, dan insentif yang menarik,tambang yang munasabah sementara penumpang menikmati perkhidmatan yang cepat, selamat, dan berpatutan serta ganjaran diberikan . Ini menunjukkan bahawa Myride tidak hanya berdaya maju dalam pasaran e-hailing tempatan, tetapi juga memberi kelebihan yang nyata kepada pengguna dan rakan pemandu.

MyRide juga merancang untuk bekerjasama dengan syarikat insurans bagi menyediakan insurans harian bagi membantu para rakan pemandu yang terbeban dengan kos insurans e hailing yang mahal. MyRide juga sedang merangka kerjasama bersama Touch n Go Malaysia sebagai rakan merchant premium agar pengguna dan rakan pemandu mendapat manfaat ganjaraan dari penggunaan e wallet mereka.

Myride bakal dilancarkan pada 15 April 2024 dan merancang pelancaran nasional pada 29/5/2024 kelak. Untuk penumpang, kod promosi CUBAMYRIDE sebanyak RM1 akan diberikan untuk penggunaan pertama bagi tempoh sebulan bermula 1/5/2024 sehingga 29/6/2024

Untuk info lanjut sila layari www.myrideasia.com

No comments:

Post a Comment

Trendzsetter Bakal Cungkil Bakat Pengkarya Kreatif & Pencipta Kandungan Malaysia

   Pengarah Urusan Trendztok Fakhrudiin Afiq (kiri) bersama Pengarah Urusan Mayard    Integrated   Mayumi Kasuga (kanan) Kuala Lumpur, 14/10...